ABN AMRO Case

For whom?

This event is open for BSc-3 and (pre-)master students.

Company Information

De financiële wereld is nog nooit zo uitdagend geweest als nu! Dit is het juiste moment om onze krachten te bundelen en bankieren sneller, eenvoudiger en slimmer te maken. Technologie evolueert snel en de kracht van innovatie is bijna overal zichtbaar binnen ABN AMRO. Blockchain, Internet of Things, Artificial Intelligence, Design Thinking, Cybersecurity, Chatbots en de Circulaire Economie hebben invloed op het financiële systeem en we hebben jouw talenten nodig om onze bank toekomstbestendig te maken.

Wij willen een positieve impact maken en willen een bank zijn die bijdraagt aan een betere wereld. Bij alles wat we doen, denken we eerst aan de gevolgen voor onze mensen, onze klanten, de maatschappij en onze planeet. Door altijd kritische vragen te stellen aan onszelf en mee te veranderen met de maatschappij, proberen wij onze talenten te benutten om de wereld te verbeteren. We richten ons op de toekomst! ‘Banking for better, for generations to come’, wat is jouw bijdrage?

Case Description

Curious how life could be as a data Scientist at ABN AMRO? Put yourself in the seat of a data scientist helping the marketing team of Tikkie, ABN AMRO’s bill splitting app.  You will be provided a dataset with hashed transactions from the first months the app was launched and you are asked to come up with an effective marketing strategy. Experience with Python or R will help you, but is not a must.
Make sure to bring a laptop with python or R installed!

Date

16th of November

Time

9:30-13:30

Location

H17-02

Erasmus University
Rotterdam